İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı

Programı Sunan Akademik Birimİngiliz Dili ve Edebiyatı
Program DirektörüBölüm Başkanı: Prof. Dr. Petru GOLBAN, Bologna sorumlusu: Prof. Dr. Tatiana GOLBAN
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü Tam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Mezun öğrencilere, yazın ve ekin bilgisinin yanında, çok dilli bir donanım kazandırılması temel erekler arasındadır. Küreselleşen dünyada teknolojik gelişme ve yeniliklerin yabancı dil bilgisini zorunlu hale getirdiği bir gerçektir. Program, bu yeni durumu derinliğine çözümleyerek, Eğitim-Öğretim programını Avrupa Birliği yolundaki ülkemizin Bologna sürecinde karşılaşabileceği en son gereksinimleri doğrultusunda oluşturma çabası içindedir. 
Mezunların Mesleki Profilleri  Programı bitirecek olan öğrenciler akademik kurumlar ve Milli Eğitim Bakanlığı dışında, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı, AB (Avrupa Birliği) Dairelerinde, Üniversitelerin dış ilişkiler bürolarında, yurt dışı ile ilişkili olan özel sektör kuruluşlarında, reklamcılık, turizm, dışalım, dışsatım, farklı alanlarda işlev yürüten şirketlerde, bankaların kambiyo ve dış ilişkiler bölümlerinde görev alma olanağı bulunabilmektedirler. Mezun öğrencilerimiz,  istenilen ölçütlere uygun sınavları başarmaları durumunda, Milli Eğitim Bakanlığınca Ortaöğretim kurumlarında  İngilizce öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler.
2-Edebiyatlarıyla ilgili kariyerlerine hazırdırlar. Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler.
3-Eğitimin tüm alanlarında görev alacaklar için sözlü ve yazılı öğretim formasyonu kazandırmak: Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler.
4-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar.
5-İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, pazarlama, bankacılık ve finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler.
6-Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, sözdizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur.
7-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimini gerçekleştirmek: Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, sözdizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir.
8-Yabancı dil ve yazın becerilerinin gerekli olduğu kamu ya da özel sektöre ait yüksek derecede sorumluluk isteyen görevler için uygun beceri ve donanımları vermek: Öğrenciler, dilin ustalıkla kullanımını, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Tercümanlık ve çeviri yapmasını bilirler.

Müfredat

İngiliz Dili ve Edebiyatı Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
İDEB105 Britanyada Toplum ve Yaşam 2 0 5
İDEB103 Edebi Türler ve Akımlar 2 0 4
İDEB111 İleri İngilizce Becerileri I 3 0 3
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
İDEB109 Kompozisyon ve İletişim 2 0 2
İDEB101 Ortaçağ İngiliz Edebiyatı 3 0 5
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB151 Almanca Temel Beceriler 4 0 5
FDEB151 Fransızca Temel Beceriler 4 0 5
JDEB151 Japonca Temel Beceriler 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
İDEB106 Batı Felsefesi Tarihi 2 0 4
İDEB112 Eleştirel Düşünce ve Edebi Analiz 2 0 3
İDEB104 Genel Dilbilim 2 0 3
İDEB108 İleri İngilizce Becerileri II 4 0 5
İDEB102 Rönesans Çağı İngiliz Edebiyatı 4 0 6
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB150 Almanca Temel Beceriler II 4 0 5
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB201 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı 4 0 6
İDEB209 Amerikan Edebiyatı I 4 0 5
İDEB207 Amerikan Tarihi ve Kültürü 2 0 3
İDEB211 Çağdaş İngiliz Dili I 2 0 4
İDEB205 Kurgusal Edebiyat Araştırmaları 2 0 3
İDEB203 Mitoloji 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR) 5
ADEB250 Almanca Temel Beceriler III 4 0 5
FDEB250 Fransızca Temel Beceriler III 4 0 5
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB202 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı 4 0 6
İDEB210 Amerikan Edebiyatı II 4 0 5
İDEB212 Çağdaş İngiliz Dili II 2 0 4
İDEB206 İngiliz Dili Tarihi 2 0 3
İDEB208 Şiir Araştırmaları 2 0 3
İDEB204 Tiyatro Araştırmaları 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB256 Almanca Temel Beceriler IV 4 0 5
JDEB256 Japonca Temel Beceriler IV 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB303 Antik Edebiyatı 3 0 5
İDEB309 Çağdaş İngiliz Dili III 2 0 4
İDEB307 Çeviri I 2 0 3
İDEB301 İngiliz Romantik Edebiyatı 4 0 5
İDEB305 Shakespeare 2 0 3
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB350 Almanca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(3 AKTS) 3
İDEB313 Deyişbilim 2 0 3
İDEB311 Edebi Mitler 2 0 3
İDEB319 Söylem Çözümlemesi 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB304 Batı Edebiyatı Tarihi 4 0 5
İDEB310 Çağdaş İngiliz Dili IV 2 0 4
İDEB308 Çeviri II 2 0 3
İDEB302 Viktorya Dönemi Edebiyatı 4 0 5
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB390 Almanca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
FDEB390 Fransızca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB390 Japonca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ (3AKTS)() 3
İDEB306 Sömürgecilik Dönemi ve Sömürgecilik Sonrası D 2 0 3
İDEB316 Toplum Dilbilim 2 0 3
Üniversite Seçmeli Genel/Üniversite Seçmeli Ders Havuzundan Toplam 3 AKTS Alabilir 3
UNİSEC-CMF 005 AB ve Türkiye´de Çevre Politikaları(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-VEF 004 Apiterapi(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-İHF 009 Arapça´ya Giriş(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-CMF 010 Araştırma ve Raporlama Teknikleri(Çorlu Müh. Fak.-İnş.Müh.) 2 0 3
MİMS027 Araştırma Yöntemleri(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Mimarlık) 3 0 3
UNİSEC-ZF 007 Bal Arısı Yetiştirme Teknikleri(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 003 Besin Hijyeni(S.B.F-Bes.Diy.) 2 0 3
UNİSEC-FEF 010 Bilim Tarihi(Fen - Edebiyat Fak.-Fizik) 2 0 3
UNİSEC-ZF 008 Bitki Gen Kaynakları(Ziraat Fak.-Tar.Bytek.) 2 0 3
ÇEKO405 Çalışan Sağlığı ve Güvenliği(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Çal.Eko.End.İlş) 3 0 5
UNİSEC-DİS 001 Diş Çürüğü Epidemiyolojisi ve Çürük Önleyici Yaklaşımlar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-DİS 002 Diş ve Diş Eti Sağlığı İçin Koruyucu Uygulamalar(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-ZF 012 Doğada Yaşam ve Hayatta Kalma(Ziraat Fak.-Top.Bil.Bit.Bes.) 2 0 3
UNİSEC-GSF 009 Doğa Koruma Politikaları(Güz. San.,Tas. ve Mim. Fak.-Pey.Mim.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 007 Ekolojik İktisat(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İkt) 2 0 3
UNİSEC-FEF 022 Etnobotanik Araştırmaları(Fen - Edebiyat Fak.-Coğrafya) 2 0 3
UNİSEC-ZF 005 Fonksiyonel Gıdalar (Ziraat Fak.-Gıd.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 006 Girişimcilik(Ziraat Fak.-Tar.Ek.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 009 Girişimcilik(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-İşlt.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 001 Güncel İnanç Problemleri(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-ZF 014 Hobi Amaçlı Kanatlı Üretimi(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 004 İklim Bilgisi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 010 İleri Seviye Osmanlı Türkçesi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-VEF 005 Medikal Fotoğrafçılık(Veteriner Fak.-Veteriner) 2 0 3
UNİSEC-ZF 013 Organik Hayvansal Üretim(Ziraat Fak.-Zootek.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 009 Organik Tarım(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-CMF 009 Rekabet Yönetimi(Çorlu Müh. Fak.-End.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-İBF 014 Siyaset Sosyolojisi(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Si.Bi.Ka.Yön.) 2 0 3
UNİSEC-İHF 008 Siyer-i Nebi(İlahiyat Fak.-İlahiyat) 2 0 3
UNİSEC-SPF 002 Spor ve Turizm(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-CMF 006 Sürdürülebilirlik ve Yaşam Döngüsü Analizi(Çorlu Müh. Fak.-Çevr.Müh.) 2 0 3
UNİSEC-SBF 006 Teknoloji Bağımlılığı(S.B.F-Hemşirelik) 2 0 3
UNİSEC-FEF 006 Temel Arkeoloji Bilgisi(Fen - Edebiyat Fak.-arkeo) 2 0 3
UNİSEC302 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Fra.Dil.Ed.) 4 0 4
UNİSEC-FEF 004 Temel Japonca(Fen - Edebiyat Fak.-Alm.Dil.Ed.) 2 0 3
UNİSEC-ZF 010 Tıbbi ve Aromatik Bitkiler(Ziraat Fak.-Tar.Bitk.) 2 0 3
UNİSEC-DİS 003 Toplumda Ağız ve Diş Sağlığı Yönetimi(Spor Bil.Fak.-) 2 0 3
UNİSEC-HF 002 Tüketicinin Hakları ve Korunması(Hukuk Fakültesi-Hukuk) 2 0 3
UNİSEC-TMDK 001 Türk Müziği I(Türk Müziği Devlet Kons.-Çalgı Eğitimi) 2 0 3
MLYB701 Türk Vergi Sistemi I (İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 3 0 5
UNİSEC-İBF 004 Veri Bilimine Giriş(İktisadi ve İdari Bil. Fak.-Maliye) 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB401 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı I 4 0 5
İDEB405 Çağdaş Avrupa Edebiyatı 4 0 5
İDEB409 Çeviri III 2 0 3
İDEB407 İngiliz Edebiyat Eleştirisi Tarihi 3 0 4
İDEB403 Kültür Araştırmaları 2 0 3
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB450 Almanca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
İDEB413 Çağdaş Şiir 2 0 3
İDEB419 Uygulamalı Dilbilim 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB402 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı II 4 0 5
İDEB408 Araştırma Metodolojisi 2 0 3
İDEB406 Çağdaş Edebiyat Kuramı 3 0 4
İDEB410 Çeviri IV 2 0 4
İDEB404 Karşılaştırmalı Edebiyat 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB480 Almanca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
FDEB480 Fransızca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB480 Japonca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
İDEB414 Çağdaş Roman 2 0 3
İDEB412 Edebiyat Çevirisi 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60